5 de September de 2025

Factura electrónica para empresas. Ley Crea y Crece.

Patricia Martínez Ruiz

Gero eta zorrotzagoa, lehiakorragoa eta digitalizatuagoa den ingurune ekonomiko batean, Enpresak Sortzeko eta Hazteko Legea , Sortu eta Hazi Legea bezala ezagunagoa , funtsezko palanka da enpresa-ehunaren eraldaketa bultzatzeko bi ikuspegi nagusitatik: Espainian berandu ordaintzearen arazoari aurre egitea eta erosketa eta salmenta transakzioak arintzeko tresna bat, faktura elektronikoa , gaitzea.

Fakturazio elektronikoaren araudi-testuingurua

2022ko irailean onartua eta Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren barruan kokatuaLegegintza-esparru berri honek enpresen digitalizazioa sustatzea, arauzko oztopoak murriztea, berandu ordaintzeari aurre egitea eta negozioen trantsizioa ingurune lehiakorragoetara bultzatzea du helburu. Horretarako modu bat da fakturazio elektronikoaren derrigorrezko ezarpena .

Izan ere, ikuspegi berri honek negozio-prozesuak modernizatzeko urrats erabakigarria dakar, teknologia erakundeen eraginkortasuna, gardentasuna eta lehiakortasuna hobetzeko elementu gako gisa kokatuz.

Izan ere, Sortu eta Hazi Legea behar historiko bati erantzunez jaio zen, aurretik adierazi dugun bezala: Espainiako enpresa txiki eta ertainei eta autonomoei eragiten dien berandutze arazoari egituraz aurre egitea , araudi eta irtenbide sendoagoen bidez, bai disuasio neurriak bai ordainketa kontrolatzeko eta trazabilitaterako tresna teknologikoak barne hartzen dituztenak.

Legeak, gainera, delinkuentzia murrizteaz gain, honako hau lortu nahi du:

  1. Enpresa berrien sorrera erraztea, prozedurak sinplifikatuz eta kostuak murriztuz.
  2. Jarduera ekonomiko nazional edo komunitarioen garapena oztopatzen duten arauzko oztopoak ezabatzea.
  3. Faktura elektronikoaren derrigorrezko erabilera sustatuz digitalizazioa sustatu .
  4. Hazkundea eta lehiakortasuna sustatzea, batez ere ETEentzat eta autonomoentzat.
  5. Faktura elektronikoa negozioen digitalizazio prozesuaren bizkarrezurra bezala kokatzea .

Sortu eta Hazi Legearen alderdirik garrantzitsuenetako eta eraldatzaileenetako bat, beraz, faktura elektronikoaren erabilera progresiboa eta derrigorrezkoa da enpresen eta profesionalen arteko merkataritza-transakzio guztietan.

Zer esan nahi du faktura elektronikoak egiteak?

Paperezko faktura baten balio juridiko bera duen dokumentua da, baina formatu digitalean jaulki eta jasotzen da. Lege-eskakizunak betetzeko, formatu egituratua eta bere benetakotasuna, osotasuna eta irakurgarritasuna bermatzen dituen sistema izan behar ditu.

Zerga Agentziaren arabera , faktura elektronikoa elektronikoki jaulki eta jaso dena da, paperezko dokumentuak ordezkatzen dituena eta segurtasun-baldintza jakin batzuetan balio juridiko bera mantentzen duena.

Fakturazio elektronikoaren abantailak enpresentzat

Fakturazio elektronikoaren ezarpenak hainbat onura sortzen ditu, eta Espainiako enpresa askok dagoeneko ikusi dituzten aipagarrienen artean hauek daude:

  1. Paperean oinarritutako prozesuak ezabatuz, funtzionamendu- eta administrazio-kostuak murriztea.
  2. Automatizazioa eta eraginkortasuna kontabilitate eta finantza kudeaketan.
  3. Merkataritza-eragiketen kontrol eta trazabilitate handiagoa.
  4. Zerga eta araudi betekizunak betetzea.
  5. Dokumentuen segurtasuna: Dokumentuak faltsutzea zailagoa denez, iruzur arriskua murrizten da.
  6. Diru-fluxua hobetu da kobrantza-prozesu arinagoak erraztuz.

Hala ere, Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioak adierazi bezala , onura horiek ezin dira lortu erronka garrantzitsuak gainditzen ez badira: Espainiako eta Europako enpresa-ehunaren segmentu garrantzitsuena osatzen duten ETEek hartzea eta herritarrek onartzea, administrazio publikoetan ezartzea eta fakturazio elektronikoko sistemen elkarreragingarritasuna gure mugen barruan eta kanpoan.

Fakturazio elektronikoaren ezarpen-egutegia

Legeak bi fase ezartzen ditu sektore pribatuan ezartzeko:

  • Lehen fasea: 8 milioi eurotik gorako urteko fakturazioa duten enpresak eta autonomoak.
  • Bigarren fasea: gainerako enpresak eta autonomoak.

Fakturazio elektroniko derrigorrezkoa indarrean jartzeko aurreikusitako epea honako hau da, aplikazio-arauak onartu ondoren:

Lehenengo fasea araudi teknikoak onartu eta 12 hilabetera hasiko zen.

Bigarren fasea lehenengoaren 12 hilabetera hasiko litzateke.

Fakturazio elektronikoaren ezarpen-egutegia

Legeak bi fase ezartzen ditu sektore pribatuan ezartzeko:

  • Lehen fasea: 8 milioi eurotik gorako urteko fakturazioa duten enpresak eta autonomoak.
  • Bigarren fasea: gainerako enpresak eta autonomoak.

Fakturazio elektroniko derrigorrezkoa indarrean jartzeko aurreikusitako epea honako hau da, aplikazio-arauak onartu ondoren:

Lehenengo fasea araudi teknikoak onartu eta 12 hilabetera hasiko zen.

Bigarren fasea lehenengoaren 12 hilabetera hasiko litzateke.

Irtenbide publikoa eta pribatua. Ikuspegi integratua.

Sortu eta Hazi Legeak fakturazio publikorako plataforma baten sorrera barne hartzen du , enpresa txikiei eta autonomoei faktura elektronikoak ingurune bakar batetik jaulki, jaso eta gordetzeko aukera ematen diena. Eredu honek digitalizaziorako sarbidea demokratizatzea du helburu, batez ere baliabide teknologiko gutxiago dituzten erakundeentzat.

Sistema publiko onuragarri hau, fakturen kudeaketa plataforma bakarrean zentralizatzea, ETEen eta autonomoen inklusio teknologikoa eta erabiltzeko erraztasuna dakartzana, interfaze egokitu eta irisgarriekin, eta errealitate bat da erabiltzen ari dena EAEn, non… TicketBAI sistema zerga-iruzurra prebenitzeko, lehia desleiala murrizteko eta zerga-betebeharrak betetzeko, honako hau ekarri du: FakturAraba bezalako tresnak, Arabako Foru Aldundiak enpresa txikiei eta autonomoei TicketBAI sistemaren baldintzak betetzen dituzten fakturak doan jaulkitzeko eskaintzen duen web aplikazioa.

Horrela, irtenbide publiko eta pribatuen arteko koexistentzia espero da, eta horrek plataforma arteko interoperabilitatea bermatzeko erronka sortzen du. Testuinguru honetan, enpresek egokitasun ziurtagiria duen software homologatua izan behar dute, sistema publikoekin integrazioa bermatzen duena eta segurtasun, trazabilitate eta datuen manipulazioaren baldintzak betetzen dituena.

Formatuen homogeneizazio honek Europako estandarizaziorantz ere mugitzen da, eta horrek aukera ematen du:

  • Kontabilitate-prozesuen sinplifikazioa.
  • Zerga-betetze homogeneoa.
  • Europako Merkatu Digital Bakarrean integratzea.

*Gomendatutako jardunbide egokiak:

  • Administrazio-taldeen etengabeko prestakuntza.
  • Fakturak sartzeko kanalak kontrolatzea, bikoiztasunak edo galerak saihesteko.
  • Kudeaketa softwarea fakturazio elektronikorako trantsiziorako tresna estrategiko gisa, irtenbide digital aurreratuak hartzea eskatzen baitu.
Fakturazio elektronikoko softwareak honako hau ahalbidetzen du:

  • Integratu dauden kontabilitate sistemekin.
  • Automatizatu lan-fluxuak.
  • Trazabilitatea eta zerga-betetzea bermatzea.
  • Automatikoki jakinarazi zerga agintariei.

Teknologian inbertitzea ez da soilik behar operatibo bat, baizik eta abantaila lehiakorra da malgutasunak eta gardentasunak aldea eragiten duten ingurune batean.

Enpresa-ehuna modernizatzeko aukera

Sortu eta Hazi Legea ez da zerga edo kontabilitate araudi berri bat soilik. Etorkizunerako ikuspegi bat adierazten du: enpresa digitalagoak, arinagoak, gardenagoak eta erresilienteagoak. Zama izatetik urrun, fakturazio elektronikoaren eskakizuna prozesuak berrikusteko, egiturak modernizatzeko eta merkatuan estrategikoki kokatzeko aukera bat da.

Testuinguru honetan, tresna digital egokiak goiz erabiltzen dituzten, beren giza taldea prestatzen duten eta araudi-eskakizunekin bat datozen erakundeak hobeto kokatuta egongo dira hazteko, berritzeko eta lehiatzeko, bai nazio mailan, bai nazioartean.

Zergatik da derrigorrezkoa fakturazio elektronikoa?

Laneko segurtasunaren digitalizazioa ez da jada aukerakoa. negozio, lege eta etika eskakizunak. Tresnak, hala nola SAP EHSM , SuccessFactors LMS , Gaitu Orain eta Joule Prebentzioa pertsonen ongizatean oinarritutako prozesu adimentsu eta automatizatu bihurtzen dute. Teknologia da gaur egun lan-ingurune seguruagoak, jasangarriagoak eta bidezkoagoak eraikitzeko aliatu handiena.

Patricia Martínez

Consultora SAP en i3s Patricia

Patricia Martínez Ruiz

SAP FI-CO-TRM aholkularia i3s-en

Scroll to Top