4 de December de 2025

SAP Basis desagertzen al da RISE eta GROW-ekin? Erantzun laburra: Ez, eboluzionatzen du.

Gorka Jauregui

RISE with SAP eta GROW with SAP-en etorrerarekin, bezero askok galdetzen ari dira ea SAP Basis taldea oraindik beharrezkoa den. Pertzepzio orokorra da azpiegitura eta pila teknikoaren zati handi bat SAP hodeira edo bere bazkide hipereskalatzaileetara eramanez gero, Basis rola desagertzen dela. Hala ere, errealitatea oso bestelakoa da: Basis ez da desagertzen, eraldatu egiten da.

SAPek zenbait erantzukizun tekniko hartzen ditu bere gain zerbitzu gisa eskaintzen diren eredu hauetan, baina horrek ez du barneko Oinarrizko talde baten beharra ezabatzen. Izan ere, rola ikuspegi operatibo hutsetik gobernantza, kontrol, integrazio, segurtasun, optimizazio eta zerbitzuaren jarraitutasunera bideratuago dagoen batera aldatzen da.

Zer aldatzen da benetan RISE and GROW-en oinarriarentzat?

Aldaketa esanguratsuenak SAPren rol eta erantzukizunen matrize ofizialak definitzen ditu. Matrize honek zehazten du SAP dela arduradun nagusia:

  • Azpiegitura (IaaS) eta haren erabilgarritasuna .
  • Sistema eragilea eta kudeatutako datu-basea (adabakiak eta eguneraketak barne).
  • SAP sistemaren kernela eta adabaki estandarren aplikazioa.
  • Kudeatutako babeskopiak .
  • Plataformaren KPI tekniko batzuen jarraipena.

Baina eredu berri honek ez du esan nahi bezeroa lan teknikorik gabe geratzen denik: besterik gabe, birdefinitu egiten da. Bezeroak orain SAP ingurunearen kudeaketa funtzional eta tekniko egokia bermatu behar du, koordinazioan, gainbegiratzean, kalitatean, segurtasunean eta funtzionamendu-gaitasunean arreta jarriz.

Zer egiten jarraitzen du (eta egiten jarraitu beharko luke) bezeroaren Basis taldeak?

SAPek azpiegitura eta pila maila baxuagoak kudeatzen dituen arren, bezeroak funtsezko erantzukizun asko mantentzen ditu. Basis taldearen menpe geratzen diren funtzio garrantzitsuenen artean hauek daude:

Garraioaren kudeaketa eta aldaketak kontrolatzea.

  • Garraio-fluxuko jardunbide egokien berrikuspena, gobernantza eta bermea.
  • Aldaketaren bizi-zikloaren definizioa (ChaRM, CTS+, DevOps garraio-hodiekin, etab.).
  • Koordinazioa integratzaileekin eta bazkide funtzionalekin.

Segurtasuna, sarbidea eta betetzea.

  • Barne erabiltzaileen kudeaketa.
  • Rol eta baimenen kudeaketa.
  • Auditoriak, SoD eta araudi-betetzea.
  • Integrazioa enpresa-identitate hornitzaileekin (Azure AD, Okta, etab.).

Integrazioak eta konektibitatea

  • RFC, HTTP, OData, CPI, PI/PO edo beste bezero middleware konexioen konfigurazioa eta laguntza.
  • Interfaze kritikoen monitorizazioa.
  • Ziurtagirien kudeaketa, konfiantza-biltegiak eta konektibitate hibridoa.

Jarraipen funtzional-teknikoa.

  • SAPek plataforma kontrolatzen duen arren, bezeroak bere negozio-eragiketa errealak kontrolatu behar ditu, adibidez:
  • Atzeko plano funtzionaleko lanpostuak.
  • Interfazearen errendimendua. · Taula espezifikoen hazkundea. ·
  • Dump-en (ST22), blokeoen (SM12), ilararen (SMQ1/2), lan-fluxuen eta abarren analisia.

Gehigarrien, garapenen eta luzapenen kudeaketa.

  • Balioztatu Z-programen, Fiori aplikazio pertsonalizatuen eta hirugarrenen gehigarrien bateragarritasuna.
  • SAPek aplikatutako eguneratzeen proba teknikoak koordinatzea.

Ingurumen kudeaketa, paisaia eta bide-orri teknikoa.

  • Paisaiaren estrategia diseinatu (garapena, kalitatea, aurre-ekoizpena, ekoizpena).
  • Eguneraketak, sandbox sistemak, probak egiteko inguruneak, sistemaren klonazioa, freskatzeak eta abar planifikatzea.
  • Koordinatu SAPekin zerbitzuan egin daitezkeen aldaketa garrantzitsuak.

Lehen eta bigarren mailako laguntza teknikoa.

  • Negozio-prozesuetan eragina duten gorabehera teknikoen azterketa.
  • SAPra eskalatu aurretiko diagnostikoak.
  • Komunikazio proaktiboa eta txartelen jarraipena.

SAP Harremanen Kudeaketa (Zerbitzuen Entrega). Bezeroaren Oinarria da kontaktu nagusia honetarako:

  • Zerbitzu Eskaerak.
  • Aurreikusitako eguneratzeen kudeaketa.
  • Gertakari kritikoen berrikuspenak (P1). · SLA eta KPIen berrikuspena

Basis taldearen balioa ez da gutxitzen: estrategikoagoa bihurtzen da

RISE and GROW-en, Oinarria “zerbitzariak kudeatzen dituen sailetik” SAP-ek negozioari benetan zerbitzatzen diola ziurtatzen duen zentro teknikora eboluzionatzen da. Barne Oinarririk gabe:

  • Ez dago sistemaren benetako gobernantzarik.
  • Ez dago integrazioen edo segurtasunaren gaineko kontrolik. Ez dago aldaketak balioztatzeko gaitasunik.
  • Ez dago babes teknikorik gertakari larrien aurka.
  • Bezeroaren bide-orri teknikoa ez dago kudeatua.
  • Emaitza hirugarrenen menpeko SAP ingurune bat izango litzateke, kontrol gutxikoa eta erantzun gutxiagokoa.

Ziurtatu SAP ingurune egonkorra

SAP Basis ez da desagertzen ari RISE eta GROW-ekin. Rol modernoago baterantz eboluzionatzen ari da, hodeiarekin eta gobernantza-ikuspegi batekin lerrokatuta, non gakoa ez den makinak martxan mantentzea soilik, baizik eta SAP ingurunea egonkorra, eskalagarria, segurua eta negozio-helburuekin lerrokatuta mantentzea. Basis talde sendo bat edukitzea ez da aukerakoa: SAPek kudeatutako hodeiko zerbitzua bezeroaren beharren arabera funtzionatuko duen bermea da.

gorka-jauregui-i3s

Gorka Jauregui

SAP Oinarrizko Kudeatzailea i3s-en

Scroll to Top